poniedziałek, 10 listopada 2014

Pizzinki czyli pizzowe muffinki :)

:)
Pizzinki to coś nowego dla miłośników tradycyjnej pizzy. Świetnie sprawdzą się na rożnego rodzaju imprezach czy do zabrania ze sobą do szkoły / pracy. Są równie pyszne co zwykła pizza przy czym prezentują się dostojnie i elegancko. Jeśli chcesz wiedzieć jak je przygotować to Zapraszam :))
Potrzebne składniki:
  • -250 g mąki pszennej (ja użyłam pełnoziarnistej)
  • -1 jajko
  • -50 g drożdży świeżych (poł kostki)
  • -1 łyżeczka cukru
  • -100 ml ciepłego mleka
  • -2 łyżki masła (rozpuszczoego)
  • -2 łyżki oliwy z oliwek
  • -szczypta soli
  • dodatkowo:
  • -ser żółty ( wybierz ulubiony)
  • -przyprawy (bazylia, oregano itp)
  • -ulubione dodatki ( ja wybrałam zielone oliwki, suszone pomidory, czosnek, boczek, pieczarki)
1. Drożdze mieszam z cukrem do całkowitego rozpuszczenia.
2. Następnie dolewam mleko....
....wbijam jajko...
....dolewam oliwę...
....masło....
3. W misce obok mieszam mąkę z przyprawami.
Użyłam mieszanki do bruschetty bo ma wszystko co lubię (czosnek, słodka paprika, oregano, bazylia, cebula, sól, oliwa z oliwek)
4. Dolewam drożdzową miksturę i dokładnie mieszam....
...po czym odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
5. W tym czasie przygotowuję dodatki....
...smażę, pancette i pokrojone pieczarki...
....kroję oliwki i suszone pomidory - dokładnie mieszam.
6. W foremce do muffinów układam papilotki...
...nakładam do nich ciasto...
.... wierch posypuję startym serem...
... i piekę w 180 stopniach przez ok. 20 min. (góra, dół)
 
Lubicie takie smakowite wynalazki??
 
Pozdrawiam
 
*JOY*

10 komentarzy:

  1. Wiesz co, narobiłaś mi smaka :) Chętnie spróbuje je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na takie Muffiny, myślę że mężowi taka wersja bardziej się spodoba ;))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mało pizzowa jestem, ale na przyjęcie dla dzieciaczków - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja niestety lubie pizze. ale musi byc naprawde dobra :)

      Usuń