sobota, 12 marca 2016

Domowe mleko z ciecierzycy - przepis

Cześć kociaki :)
Ze względu na aspekty zdrowotne nie wskazane jest spozywanie mi soji i jej pochodnych ( mleko sojowe, tofu itp.), dlatego postanowiłam zastapić soję ciecierzycą i wykonać kilka potraw z jej użyciem. Zaczynam od mleka ciecierzycowego ( jak zrobic mleko migdałowe pisałam 3 lata temu Tu), które możemy użyć do wszelkiego rodzaju smoothie lub wykonania tofu ciecierzycowego, ale po koleji zacznijmy od mleka :)
Potrzebne składniki (jeżeli chcesz większa porcję to podwój lub potrój ilość składników):
  • -200g ciecierzycy
  • -500 ml wody
  • - opcjonalnie wanilia lub ekstrakt waniliowy i słodzik ( miód, syrop z agawy itp.)

1. Suchą ciecierzyce zalej wodą i odstaw do napęcznienia na całą noc.
2. Teraz odcedzamy ciecierzycę .....
....po czym zalewamy mineralna lub filtrowana wodą i blendujemy do całkowitego rozdrobienia ziaren.
3. Całość dokładnie odciskamy za pomocą czystej ściereczki.
Ciekawostka:
To co pozostało w ściereczce nazywamy okarą z ciecierzycy - nie wyrzucaj jej, a w nastepnych postach pokażę Ci jak można ja wykorzystać.
4. Mleko z ciecierzycy musimy zagotować i doprawic wanilią i słodyczą do smaku. 
 Gotowe :)
Pozdrawiam

*JOY*



7 komentarzy:

  1. czy takie mleko nadaje się do kawy? robiłam kiedyś owsiane i w kawie smakowało obleśnie :( a kokosowe już mi się znudziło. a z tej całej okary to pewnie hummus? mmm aj law humus <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpowiednio przyprawione wanilią i np. syropem z agawy jest smaczne, ale osobiście do kawy wolę wersje orzechowe tj. kokosowa, migdałowa a nawet z konopi indyjskiej, owsiane ryzowe z ciecierzycy jednak wolę dodawać do owsianek smoothie itp. - tam smakuja o wiele bardziej niz w kawie :)

      Usuń
    2. mleko z konopi indyjskiej? widziałam nasiona chyba w sklepie online indiacosmetics, ale nie przypuszczałabym, że można z tego robić mleko. ciekawe jaką to ma wtedy moc xD

      Usuń
    3. zajadam łuskane nasiona z konopii indyjskiej ( m.in. pisałam o nich 2 lata temu http://mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2014/06/superfoods-czyli-moje-zdrowe-dopalacze.html), jak i białko z konopii indyjskiej i mleko bo sa bardzo zdrowe i smaczne niestety albo stety hahah nie mają super mocy bo przy produkcji pozbawiane są THC :)

      Usuń
    4. Chodzi ci o konopie siewna a nie indyjska.

      Usuń
  2. Nigdy sama nie robiłam mleka roślinnego. Zwykle kupuję. A tak swoją drogą to nie miałam pojęcia, że z ciecierzycy można je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem domowe jest bardziej treściwsze i smaczniejsze, ale sama tez zazwyczaj ide na łatwizne i kupuje je w sklepie no chyba że mam z nim zwiazane wieksze plany tak jak tu na 4 posty :) / a mleko można zrobić praktycznie z kazdego ziarna tylko ważne by je zagotować i doprawić do smaku :)

      Usuń