środa, 23 lipca 2014

Najlepszy przepis na codzienny barszcz czerwony

Cześć kochani :)
Na wstępie przepraszam za moją nieobecność i uprzedzam, że tej nocy wyjeżdżam na wakacje, dlatego przez kolejne kilka dni nie będzie nowych postów…
Dzisiaj w miarę możliwości postaram się wstawić ich kilka o ile mi się to uda w związku z ograniczonym czasem  :))
Wracając do dzisiejszego przepisu…
 Jest to mój osobisty pomysł na szybki i bardzo aromatyczny barszcz czerwony. Niby nic specjalnego, a jaka różnica :))
Ciekawi ?? Zapraszam!
Potrzebne składniki  (przepis na 7 osób):
  • -2 kg buraków
  • -2 duże cebula
  • -3 ząbki czosnku
  • -350 ml śmietany 18 % ( ja użyłam jogurtu Nadbużańskiego)
  • -1, 5 l bulionu 
  • -odrobina oleju np. słonecznikowego
  • -sól, pieprz do smaku

1. Buraki myję dokładnie i kroje na mniejsze kawałki…
…po czym czas na sokowanie ( i to jest właśnie cały sekret smaku).
2. Kroję cebulę w drobną kostkę….
 
….. i smażę z rozgniecionym czosnkiem do zeszklenia.
3. Kiedy cebula z czosnkiem są gotowe dolewam sok z buraków i gotuję około 10 minut.
4. W tym czasie przygotowuję bulion….
…..który dolewam do garnka - następnie gotuję przez kolejne 10 minut.
5. W czasie kiedy barszcz się gotuje przekładam do miseczki jogurt (jeżeli znajdziecie taki u siebie w sklepie to bardzo serdecznie go polecam - jest pyszny - świetnie smakuje z owocami, do zup, czy mizerii - według mnie jest lepszy niż śmietana).
(tak wygląda po zdjęciu wierzchniego sreberka - jest puszysty, a po dokładnym wymieszaniu robi się kremowy)
6. Żeby barszczyk mi się nie zważył dolewam do jogurtu/ śmietany chochelkę gorącej zupy - mieszam…
….  dopiero dolewam do garnka - po czym gotuję przez 5-10 minut i doprawiam do smaku solą / pieprzem.
Barszczyk najlepiej podawać z ugotowanymi w całości ziemniakami posypanymi koperkiem.

Pozdrawiam

*JOY*

5 komentarzy: