piątek, 7 marca 2014

Pulled / Shredded Beef burger z sałatką Coleslaw - przepis

Jakiś czas temu odwiedziliśmy fajne miejsce, w którym zasmakowałam kuchni Jamiego Oliviera (pisałam o tym Tu).
Lepsza forma burgera zasmakowała mi tak bardzo, że postanowiłam ją odtworzyć i oto rezultat - Zapraszam!!
Potrzebujemy:
  • -duży kawałek wołowiny
  • -4 ząbki czosnku, sól, pieprz (przyprawy wg uznania)
  • -1-2 cebule
  • -2-3 liście laurowe
  • -200ml bulionu
  • -puszka pomidorów
  • -2 łyżki sos Worcestershire
  • -4-5 łyżek czerwonego octu winnego
  • -4 łyzki cukru trzcinowego (ja użyłam demarara)

dodatkowo:
  • -rukolę
  • -ogórki konserwowe
  • -bułki burgerowe (np.  brioche, soft rolls)

Sałatka Coleslaw:
  • -mała kapusta biała lub połowa dużej
  • -3 średnie marchewki
  • -majonez
  • -jogurt grecki
  • -musztarda Dijon
  • -pieprz

1. Zaczynamy od posiekania cebuli, którą umieszczamy wraz z liśćmi laurowymi na dnie naczynia.
Na wierch nakładamy mięso natarte czosnkiem i przyprawami wlewamy na dno bulion i zakrywamy całość folią aluminiową.
2. Mięso pieczemy w 150 stopniach około 5-7 godzin (w zależności od piekarnika).
***
Kiedy mięsko siedzi w piekarniku przygotowujemy sałatkę Coleslaw :)
3. Wystarczy poszatkować drobno kapustę i zetrzeć marchew na dużych oczkach.
4. W miseczce obok przygotowujemy sos z majonezu i jogurtu greckiego z odrobiną musztardy Dijon ( proporcje według upodobań).
5. Gotowy sos mieszamy z warzywkami i doprawiamy świeżo mielonym pieprzem.
***
6. Upieczone mięso wyciągamy na deseczkę i strzępimy/ rozdrabiamy.
7. Z cebulowego bulionu wyciągamy liście laurowe, przelewamy go do rondelka...
… i kolejno dodajemy pomidory, sos Worcestershire, ocet i cukier i gotujemy 10-15 minut, a następnie blenderujemy na głakadki sos.
8. Gotowy sos przelewamy do miski z porwanym mięsem - dzięki temu będzie ciągle nawilżone i aromatyczne.
9. Przekrojoną bułkę zapiekamy w tosterze lub piekarniku i nakładamy:
rukolę, mięso…
…plasterki ogórka konserwowego…
… i sałatkę Coleslaw.
Nie pozostało nam nic innego jak tylko zajadanie:))
Takie mięsko świetnie się sprawdzi również w innych formach np. z ziemniaczkami, z ryżem, w tortilli z dodatkami itp.

Pozdrawiam

=Joy=xoxo



7 komentarzy:

  1. O matkooo ale bym zjadła takiego burgera :D

    OdpowiedzUsuń
  2. :) jest pycha ale tak syty ze po jednym juz umieram hehe :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda! Aż mi ślinka pociekła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam burgery, z wszelkimi dodatkami:)

    OdpowiedzUsuń