środa, 4 grudnia 2013

DIY - dry shampoo/suchy szampon

Witajcie dziewczyny!
W poprzednim poście pisałam o moim ulubionym suchym szamponie marki Batiste, a dzisiaj pokaże Wam jak możemy wykonać podobny same w domu :)
Potrzebujemy:
  • -kubeczek i łyżeczkę
  • -buteleczkę, mały słoiczek - na gotowy produkt
  • -mąkę ziemniaczaną, skrobię kukurydzianą lub mąkę owsianą
  • -talc, puder dla dzieci lub puder perfumowany (mój pachnie rumiankiem z lawendą - natomiast w Avonie widziałam fajne propozycje popularnych perfum w formie talc-u  np. PUR Blanca)

 Wykonanie takiego specyfiku jest banalnie proste….
….wystarczy tylko wymieszać ze sobą mączkę z pudrem perfumowanym w proporcjach
1:1
To znaczy, że np. do 3 łyżek mąki dodajemy taką sama porcję czyli 3 łyżki pudru po czym
dokładnie łączymy ze sobą oba składniki i przekładamy do wybranego pojemniczka.
I gotowe!
Trik dla brunetek:
Do gotowej mieszanki dodajcie taką samą porcję naturalnego kakao - oczywiście gorzkiego bez dodatku cukru.
Taka mieszanka nie zostawi Wam na włosach białego, odznaczającego się osadu :)
Gotowy produkt nanosimy na palce i wcieramy delikatnie w skalp, a następnie przeczesujemy włosy szczotką lub grzebieniem.
Do przechowywania suchego szamponu użyłam buteleczki po talc -u perfumowanym.
Ma on wygodny aplikator, który ułatwi mi korzystanie z kosmetyku:)

Pozdrawiam

=Joy=xoxo

4 komentarze: