wtorek, 24 grudnia 2013

Christmas crackers :)

Co to jest??
 Świąteczne krakersy to pewien zwyczaj - tradycja przy obchodzeniu świąt Bożego Narodzenia, która pochodzi aż z  1840 roku  z Wielkiej Brytanii, ale jest obchodzony również m.in. w Irlandii, Kanadzie, Austrii.
Urocze gigantyczne cukierki to mini niespodzianka, którą celebrujemy z domownikami od kilku lat.
Moja rodzina przyjęła ten zwyczaj ponieważ każdego roku przynosi on wiele uśmiechu po kolacji wigilijnej, a przed wręczaniem sobie nawzajem prezentów :)
,,Krakersy'' są zapakowane w piękne świąteczne opakowania, przystrojone kokardkami, koralikami, wstążką w zależności  jakie wybierzemy.
Zawartości też są różne możemy wybrać co chcemy znaleźć w krakersie.
Zdjęcie z drobiazgami jest na tylnej części opakowania i ma wiele wersji: biurową (długopis, spinacz biurowy itp), z grami (domino, karty , kostki itp.). Ja wybrałam kulinarną, widać na zdjęciu wyżej :) co gdzie jest ukryte to już niespodzianka:)
Opakowania też są różne bo możemy kupić takie z 6 sztukami do 15 sztuk krakersów.
Otwieramy go sami lub z pomocą innej osoby…
…trzeba pociągnąć mocno za koniec, wtedy słyszymy trzask ( to mini petarda , kapiszon).
 W środku znajdziemy małą niespodziankę i coś jeszcze...
...papierową koronę i karteczkę z zabawą dla wszystkich uczestników kolacji ( pytanie- odpowiedź i kalambury).
 Ja w swoim krakersie znalazłam mini tarkę haha :)
Pewnie myślicie:  Po co komuś tarka takich małych rozmiarów?
Hmm…. myślę, że świetnie się sprawdzi przy ścieraniu czekolady na piankę gorącej czekolady lub do chrzanu, czosnku :)
 Czy słyszeliście wcześniej o Christmas Crackers??
Jak Wam się podoba taki zwyczaj przywieziony zza wielkiej wody??


Pozdrawiam

=Joy= xoxo

6 komentarzy:

  1. Nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałam ale to świetny pomysl:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie fajny zwyczaj :)
    Zdrowych Rodzinnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o czymś takim, ponieważ przygotowywałam kiedyś projekt do szkoły o tym jak w innych krajach obchodzi się święta Bożego Narodzenia. Ale myślałam, że są mniejsze. :)
    A ta mała tarka jest urocza. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka słodka ta tareczka:)
    Wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz o czymś takim słyszę ;d

    OdpowiedzUsuń