piątek, 27 grudnia 2013

Pstrąg Pustelnia - czyli w poszukiwaniu idealnego karpia !

Heloooo :)
Moi drodzy dzisiaj mam dla Was coś ciekawego, a mianowicie naszą coroczną wyprawę przed wigilijną po karpia:)
Miejsce to odkryłam dzięki jednej z telewizji śniadaniowej kilka lat temu kiedy to znany krytyk kulinarny Maciej Nowak opowiadał o wspaniałym miejscu, gdzie kryją się smakowite skarby :)
Opowieść zaintrygowała mnie tak bardzo, że postanowiłam sprawdzić o co tyle szumu, a że owa miejscowość znajduje się w moim regionie to nie pozostało mi nic innego jak tylko tam pojechać.
Pstrąg Pustelnia to rodzinna firma założona w 1994 roku, która znajduje się w okolicach Opola Lubelskiego.
Gospodarstwo bogate jest w stawy karpiowe, które wyglądem przypominają jeziora, jak i stawy pstrągowe podobne do wartkiej rzeki.
Dewiza właścicieli: ,,Ryby to nasza pasja, codzienny trud i inspiracja. Sami chcemy żyć zdrowo, aktywnie i w pełni korzystać z życia. Cenimy produkty, o których wiemy skąd pochodzą, są niezmienne od lat. Uważamy, że to właśnie jest silną stroną naszych produktów i fundament na przyszłość.''
Zapewne zastanawiacie się po co fatygować się specjalnie do tego miejsca po ryby, których jest pod dostatkiem w sklepach i na targu  w okresie świątecznym ??
Otóż oprócz tego, że ryby pochodzą z własnej hodowli z długoletnią tradycją jak już wspomniałam wyżej to gospodarze proponują szeroki wachlarz asortymentu produktów tzn. pstrągi, karpie, sumy, jesiotry, szczupaki i sandacze.
Ponadto możemy kupić ryby żywe, wypatroszone, filety lub wędzone...
*jesiotry*
... ale (jak dla mnie) wyjątkowość tego miejsca charakteryzuje się szczególnie dwoma przysmakami, których nie znajdziemy nigdzie indziej:
  • -filety z karpia - są to filety, które za pomocą specjalnej maszyny nacinane są od wewnętrznej strony co 2-3 milimetry ( do skóry samo mięso) w poprzek - dzięki czemu pozbawione są wszystkich ości.
  • -szynka z karpia - są to filety z karpia umieszczone w siatce ,,szynkowej'' i uwędzone.

Gotową ,,szynkę'' możemy kroić w plasterki (tak jak zwykłą szynkę) i z przyjemnością konsumować :)
 
 *cennik dla zainteresowanych*
 Ciekawostka:
Wędzone dzwonka z karpia jak i szynka z karpia z Pustelni są wpisane przez Ministra Rolnictwa na listę produktów Tradycyjnych
*pstrągi*
 Jak widać na zdjęciu poniżej amatorzy dobrego karpia wyczekiwali w bardzo długiej kolejce.
 Nas też to nie ominęło...
… w  oczekiwaniu na swoją kolej czekaliśmy ponad 1,5h - ale warto było, rybka była wyśmienita :)

Tak jak obiecałam wstawiłam zdjęcia gotowego piernika link jest Tu

Pozdrawiam

=Joy=xoxo

1 komentarz: