poniedziałek, 29 lutego 2016

Wegański ser czyli - Płatki drozdzowe nieaktywne - zdrowo i pysznie - co warto wiedzieć :)

:)
Nie jestem weganką, lecz bardzo czesto przygotowuje wegańskie posiłki - dlaczego? poniewaz są wieksze objetościowo ( mozna zjeść więcej) są zdrowsze, bardziej urozmaicone od typowych dań z mięsem i przede wszystkim sa pyszne. 
Kazdy szanujący się obywatel, który dba o swoje zdrowie jak i oto co spozywa powinien poznać nieaktywne drożdze w formie płatków. 
Ja zajadam je od kilku miesięcy i nie wyobrażam sobie by z nich zrezygnować w codziennym życiu :)
Może zaczne od tego, że płatki z nieaktywnych drozdzy to skarbnica zdrowia. Zawieraja prawie cały zestaw wit. z grupy B oraz substancje mineralne tj. : fosfor, magnez, żelazo, cynk, potas, selen, chrom, a także błonnik, wapń, kwas asparaginowy, białko, kwas foliowy ( jesli chcecie wiedzieć za co odpowiadaja witaminy w naszym organizmie to zapraszam do posta Tu ).
Nieaktywne drożdze róznia się od aktywnych tym, że te drugie żyją więc
pobierają z naszego organizmu witaminy niezbędne do ich rozwoju. Ponadto fermentują a tym samym moga prowadzić do powstawania nadmiernej ilości gazów, dlatego przed pieczeniem rozmnazamy je w zaczynie po czym uśmiercamy - zapiekamy w chlebie czy cieście.
W stanie nieaktywnym drozdze są wspaniałym suplementem diety w przypadku problemów ze skóra czy włosami ( reguluja nadmierne wydzielanie sebum). Zawarte w nich witaminy biorą udział w przemianach weglowodanów , tłuszczów i białek. Są niezastapione w przypadku prawidłowego funkcjonowania błony sluzowej. 
Płatki z nieaktywnych drozdzy zawieraja łatwo przyswajalny chrom, wiec idealnie sprawdza sie dla osób na diecie odchudzającej, ponieważ mają zdolności regulacji poziomu cukru we krwi co pomaga w ograniczeniu napadów wilczego głodu lub ochoty na słodycze. 
Jezeli chodzi o ich smak to zapewniam, że sa przepyszne.
Przypominaja nute serowo - orzechową lekko prażoną, delikatnie słodką.
Możemy uzywac ich na miliony sposobów np. do zup, sosów, pasztetów, na kanapki, ryż, makarony, kasze, jako panierkę będącą zdrowa bułką tarta.
Jak widzicie mozna je zajadac jak tylko mamy ochotę - tutaj mój obiadek czyli puree selerowo-batatowe, fasolka szparagowa i rybka posypane sowicie wegańskim serem czyli płatkami z nieaktywnych drozdzy - pychotka :)
Jezeli jeszcze nie próbowaliście nieaktywnych płatków drożdzowych to szczerze zachecam, bo warto ze względu na walory smakowe jaki i zdrowotne Polecam :)

Pozdrawiam

*JOY*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz