sobota, 27 grudnia 2014

Keksowy makowiec - przepis

:)
W tym roku na specialne życzenie mojego taty upiekłam ciasto makowe, które jest napakowane bakaliami jak keks, a do tego bardzo aromatyczne i wilgotne za sprawą skórki i soku z pomarańczy. Jego przygotowanie też jest banalnie proste i szybkie wystarczy tylko wszystko ze soba wymieszać i upiec. Zaciekawione to Zapraszam :)
Potrzebne składniki:
  • -3 szklanki mąki pszennej
  • -6 jajek
  • -3/4 szkl. cukru
  • -1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • -kostka masła
  • -szklanka mleka
  • -puszka masy makowej (850 g)
  • -1 pomarańcza (sok + starta skórka)
  • -migdały
  • -orzechy włoskie
  • -żurawina suszona
  • -kandyzowana skórka pomarańczowa
1. Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia.
2. Do miski obok przekładamy masę makową...
.....wbijamy jajka.....
....rozpuszczone masło i mieszamy.
3. Następnie łączymy mączne składniki z makowymi....
....po czym dodajemy sok ze skórką.....
.....i mleko.
4. Do gotowej masy dodajemy bakalie....
.....skórke pomrańczową, orzechy....
....i żurawinę suszoną.
5. Gotowa masę przelewamy do foremki wyłożonej pergaminem.
Ciasto pieczemy w 180 stopniach (góra , dół) przez 1 godz.
Wierch opruszamy cukrem puderem :)
 
Pozdrawiam
 
*JOY*

6 komentarzy:

  1. Ja robiłam dzisiaj coś podobnego ale bez mąki i w ogóle nie wyrosło i poszło do śmieci :( muszę Twój wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. maka niestety konieczna szkoda że Twoj sie nie udal mam nadzieje że ten Ci posmakuje :)

      Usuń
  2. Wygląda pysznie. Taki keksik wyszedł. Dobra z Ciebie córeczka :) Bardzo lubię tę masę makową. Zawsze robiłam sama, ale ta jest tak pyszna, że odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuje tatus zadowolony hahhah :) ja tez staram sie robic mase makowa sama ale gdy czasu brak to ide na latwizne :)

      Usuń