czwartek, 4 czerwca 2015

Wiejska zalewajka czyli przepis na zupę :)

Cześć kociaki :)
Lubicie zupy??
 Bo ten przepis to bardzo syta, wręcz męska  aromatyczna wiejska polewka hehe :)
Jeśli lubicie tego rodzaju przysmaki to Zapraszam :)
Potrzebne składniki:
  • -ziemniaki
  • -cebula
  • -zakwas na żur
  • -pieprz, sól, majeranek
  • -leśne grzyby (podgrzybki i prawdziwki)
  • -słonina lub boczek

1. Obrane ziemniaki zalewam wodą i gotuje do miękkosci.
2. Nastepnie dolewam zakwas (ilość wg uznania - im więcej tym zupa bedzie bardziej kwaśniejsza).
3. Wymoczone grzyby gotuje do miekkości.
4. Teraz do gotującej sie zupki dodaje drobno posiekana i usmazoną cebulke....
....i grzyby.
5. Po chwili dodaje przyprawy.....
....i zrumienione kawałeczki boczku. 
Całość gotuje przez kolejne 5 minut i gotowe :)

Pozdrawiam 

*JOY*

6 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie! ja uwielbiam zupki, a niestety rzadko je robię ze względu na wieczny brak czasu - zwykle niestety robię tylko szybkie drugie danie, po którym głód będzie na długo zaspokojony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt zazwyczaj wszyscy mysla ze zupka to szybka sprawa a tak naprawde to trzeba poswiecic jej wiecej czasu niz np. tradycyjnemu schaboszczakowi :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię zalewajkę, chociaż ja gotuję ją trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam ta zupka to cos dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez od czasu do czasu lubie takie konkrety hihi :) chociaz głównie przygotowuje je dla mojego Toma :)

      Usuń