sobota, 8 marca 2014

Multiwitaminowe trufle

Kochani ponieważ dzisiaj święto Kobiet postanowiłam Nas porozpieszczać :))
Multiwitaminowe trufle są pyszne, aromatyczne idealnie słodkie i przede wszystkim zdrowe.
Wykonanie ich jest banalnie proste, dlatego mogą je zrobić wszyscy 
nawet osoby mniej uzdolnione kulinarnie :)
Trufle prezentują się pięknie i świetnie wypadają w roli prezentu. 
Takie naturalne słodycze to wspaniała alternatywa do sklepowych łakoci.
Potrzebujemy:
  • -szkl. suszonych daktyli
  • -szkl. suszonych fig
  • -1 szkl. mieszanki (migdałów, orzechów i siemienia lnianego)
  • - cały kokos
  • -0,5 szkl. kakao + ok. 0,5 szkl. do obtoczenia 
  • -syrop daktylowy, z agawy lub miód (wg uznania) 

1. Daktyle i figi musimy zmielić lub drobno posiekać.
=Osobiście wolę wersję siekaną, mimo iż to żmudna praca :)=
2. Orzechy, migdały i siemię mielimy na puder, a kokosa ścieramy na tarce
(można użyć gotowych wiórek, ale takie świeżo starte są bardziej soczyste i jędrne)
=daktyle siekam drobniej, a figi lubię w takiej formie jak na zdjęciu wyżej :) =
3. Wszystkie składniki wraz z 0,5 szkl. kakao umieszczam w misce
4. Mimo iż owoce są słodkie to kakaowa goryczka potrzebuje balansu, dlatego całość polewam syropem.
5. Całość mieszamy do momentu dokładnego połączenia wszystkich składników.
6. Z gotowej masy formujemy kulki i obtaczamy je w pozostałej porcji kakao.
Wstawiłam sporo zdjęć żeby pobudzić wasz apetyt.

Pozdrawiam

=Joy=xoxo

9 komentarzy:

  1. chciałam spisać przepis, ale doszłam do wniosku, że nawet połowy produktów nie jestem w stanie kupić w okolicy 20 km od domu :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadła bym taką :(

    Super post :) . Obserwuję i liczę na to samo . -- > paulinandme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Ale pyszności! Aż się głodna zrobiłam, a taka przekąska wręcz zalecana ;)

    OdpowiedzUsuń